♡Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang♡
❀❀❀ BeLog MeRaH JamBu ❀❀❀

Search Here !
Nak Cari Apa ?


Banner !
My Banner


create your own banner at mybannermaker.com!
Belog Merah Jambu
Owner !
HeLLo ! Good days to you


♥ Welcome to my belog ♥ "Merah Jambu" ☻ Happy acquainted with you all. Thank you for your willingness to visit. Enjoy!!!

Status : I'am Online Now


Tagboard !
Footprints here


Follower !
Jantung Hati Saya


Link !

Find Me Here


L
My Blog:
Y
My Skype:
N
My Twitter :
D
My Facebook:
A


Salam Buat Semua Yang Singgah Sejenak....
Di awal tahun baru ini pasti semua sudah menaruh impian serta azam baru untuk menjadi lebih baik lagi tahun ini bukan? Begitu jugalah aku...Aku menaruh azam serta harapan yang tinggi supaya aku akan berubah menjadi lebih matang, tegas dalam membuat keputusan serta menghalang ORANG LAIN TERUS MENGAWAL AKU SESUKA HATI MEREKA! 

Yea2x...aku akui memang bukan senang untuk menangani semua tu, Lebih-lebih lagi aku masih terlalu mentah dalam segala hal, apa lagi yang melibatkan hal-hal yang agak rumit untuk diramal.. 
....(Mula membebel lagi aku tanpa hujung pangkal yang jelas)... Pasti semua tertanya-tanya bukan apa yang menyebabkan aku terus bercoleteh tak tentu hala begini???
Al-kisah mula berputar sejak aku meninggalkan duniaku yang dahulu iaitu dunia yang banyak menyakitkan hati ini dibelakang tabir (belakang aku)....Sikap manusia yang suka memburuk-burukan manusia lain di belakang siempunya badan....=>Ianya pasti amat menyedihkan bukan bagaikan hujan yang turun tak henti-henti telah menghentam perasaan yang diruntun hiba....hu hu hu...
Sejak aku tahu sikap orang yang kita hormati selama ini sedemikian rupa, telah menyebabkan aku susah  untuk begitu mudah mepercayai orang baru yang aku kenali...BENAR Peribahasa orang tua dahulu "Buat baik berpada-pada, Buat jahat jangan sekali"...Sebab orang pasti akan mudah mengambil kesempatan atas kebaikan yang pernah kita hulurkan, malah kebaikan itu tak akan pernah dihargai sama sekali...
.
 Di Dunia baru inilah, aku banyak belajar daripada kesilapanku di masa lalu....
Di Dunia baru ini juga, aku belajar untuk mencoraki warna-warni kehidupan ini....
Di Tempat baru ini, aku akan cuba lari daripada terus dibayangi kenangan pahit masa lampau...
 Di Tempat baru ini juga, akan ku latih diri ini.....Untuk terus menjadi berani....Berani Dan Berani....
Mungkin di awal kakiku menjejakkan kaki di tempat baru ini....
Aku masih berada di zon yang sama, aku masih terperap dalam suasana yang sama....
Walaupun tempat sudah berbeza, bergaul dengan orang yang kebanyakan lebih senior daripada aku...
Yang lebih Mak cik dan pak cik daripada aku....
Di sini semuanya berubah sama sekali....Aku memang patut belajar menjadi lebih MATANG dari pelbagai segi, sudut mahupun ruang....
Harapanku semoga misi dan azam ku menjadi realiti.....
Harap teman-teman semua mendoakan kejayaan temanmu ini....
Wasalammm.....

Labels:



0 Comments:

Post a Comment


Thanks for reading